onsdag, augusti 09, 2006

Utmaning

Beautyplace skickade en utmaning för ett par dagar sen.
Jag ska försöka besvara frågorna som handlar om böcker, men jag läser inte så mycket böcker nu för tiden. Har liksom inte tid och böcker som jag läste förr kommer jag knappt ihåg vad de hette eller handlade om....

1) En bok som förändrade ditt liv?
Inte en aning.

2) En bok du läst mer än en gång?
Är svag för Margit Sandemo´s serie Sagan om Isfolket, så vissa böcker i serien har jag läst flera gånger.

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Vet ej, men det skulle nog helst vara en överlevnadsbok, iallafall om ön vore öde.

4) En bok som fick dig att skratta?
Säkert, men just nu kan jag inte komma på nån.

5) En bok som fick dig att gråta?
Vet inte vad boken hette, men den handlade om en pojke och hans bästa vän som var en hund.Mycket gripande.

6) En bok du önskar hade skrivits?
Hur du lyckas ha pengar kvar på kontot den 24 varje månad" som beautyplace skrev...gillar det.

7) En bok som inte borde skrivits?
böcker som är förnedrande...


8) En bok du just nu läser?
Världens smartaste ord av Fredrik Lindström

9) En bok du tänkt läsa?
Flera stycken faktiskt när jag får tid. Karin alvtegen har jag inte läst nån bok ifrån, och Liza Marklund, har bara hunnit med Gömda och Asyl.

10) Skicka vidare till 5 andra bloggare:
Vet inte vilka som läser min blogg, men testar ett par.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du den utmaningen fick jag oxså nyss. Linda Skugge utmanade i sin blogg.
ha de..