tisdag, augusti 29, 2006

Decleor Systéme Corps



Just nu kör Hudoteket ett bra pris på Decleor Systéme Corps. Det ska vara en av marknadens bästa bodylotions.

"Egenskaper: Systéme Corps är en underbar bodylotion som ger huden både fukt och näring samtidigt som den har en stärkande effekt. Underbar att använda ihop med Aromessence Spa Relax. Systéme Corps doftar ljuvligt och är ansedd att vara marknadens bästa bodylotion.
Bild: Hudoteket
För vem? Passar alla hudtyper, speciellt bra för torr hud.

Naturliga ingredienser: Växtoljor av mjödört och kokosnöt, D-panthenol, glykoproteiner av morötter samt E-vitamin.

Storlek: 400 ml"


Detta är en bra lotion, men marknadens bästa?!! det är jag osäker på.
Den återfuktar bra, men det håller inte hela dagen. Jag som har torr hud speciellt på benen tycker inte den håller riktigt måttet.
Den luktar diskret och gott, men inte mer.
Det är alltså ingen Wow!! känsla utan mer på gränsen till medelmåttig.
Stort plus är att den innehåller 400ml. (tycker man den är klumpig kan man ju hälla över i mindre burk..)
Lotionen är ganska dryg, man behöver inte stå och pumpa en massa för att smörja in kroppen. Men där man är väldigt torr försvinner den snabbt. Jag har ingen aning om den är vårdande, men det tycker jag faktiskt att den är.
Jag hade små sprickor i armbågen och där läkte det snabbt när jag använde lotionen, men den torra fnasigheten var svårare att få bukt med efteråt.

Att det är en pumpflaska är ett stort plus.

Jag har bland annat använt Decleor Systéme Corps ihop med Decleor Aromessence Tonilastil då jag var gravid.

Ord.pris är 398kr hos Hudoteket.
Men nu är det 25% och då kostar den 298kr.
Lite dyr annars, men för 298kr så är den mer värd sitt pris.

Betyg är 4 av 5.
Ingen fantastisk produkt, men den är ganska dryg och pumpen är suverän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra recenserat. Lite dyrt för mig kanske....

Sandra sa...

Tack! Vi har alla olika hud, så det som är bra på mig kanske inte fungerar på nån annan. Men man kan få en vink om hur cremen är.