fredag, augusti 18, 2006

Curly & Smooth Shampoo




Slänger in en recension, det var hur länge som helst.
Har testat en hel del produkter men inte orkat recensera dom.
Här kommer dock en.


Curly & Smooth Shampoo från Oriflame


"Formande schampo som ger väldefinerade lockar åt vågigt och krusigt hår. Innehåller majsstärkelse som framhäver lockar med 70% och reducerar krusigt hår med 65%. VitaMineral Complex mjukgör lockigt hår."

Ja så står det i informationen. Jag har använt en flaska i sommar och tycker att jag fått grepp om produkten.
Mitt hår är lite längre än till axlarna, lite uppklippt. Blont och lite självfall.Torrt i topparna, men vissa perioder kan håret bli lite fett vid hårbotten.
När jag fönar håret med tratt och kramar håret så får jag lätt lockar, dock en nackdel och det är att håret blir lätt frissigt, eller sprött och då försvinner idéen lite om naturliga lockar.
Jag valde detta schampo för jag ville se om jag kunde få lite mer lockar i mitt hår.

Denna produkt gav inte direkt lockar (men är för mer vågigt eller krusigt hår som det faktiskt stod), men håret blev mjukt som om det vore lite balsam i. Inte tungt utan håret känns lätt.
När jag fönar håret och kramar fram lockarna så behöver jag inte så mycket mousse som tidigare. Och det bästa av allt ingen frissighet!
Håret är mjukt och lockarna är mjuka.
Faktum är att jag inte behöver mousse i för att få fram lockarna, men för att håret ska hålla hela dagen så använder jag lite.
Minus för doften. Den luktar inte illa, men jag gillar när hårschampon luktar gott. Dock är doften diskret och intetsägande.

Schampot ingår i serien Style Solutions och finns i Straight & Sleek, Volume & Shine, Colour & Radiance och då Curly & Smooth. Alla schampon har tillhörande balsam, som jag dock inte testat till mitt.
200ml ordinarie pris är 79kr/st.
Bilden från Oriflame

Inga kommentarer: