onsdag, augusti 16, 2006

Te och miss Marple

Sitter och tittar på miss Marple med en kopp te. Gillar serien och jag gillar den tidstypiska make-upen med eyeliner med eller utan kråkspark och rött läppstift.
Gjorde en makeuptest idag, men lite mer vardaglig.
Jag övade på eyeliner som gick i brunt,bredare än vad jag brukar ha med liten kråkspark, lite beige ögonskugga-mer som utjämnande av egna färgen men ändå en liten nyansskillnad och ett ganska rött läppstift. Sen åkte jag och fikade, men då hade jag tagit bort det röda läppstiftet och ersatt med ett mer strawberry likt gloss.
Hur som helst, flytande eyeliner är jag urkass på att göra. Brukar ha en tunn linje men då använder jag kajal. Men det är bara att öva...öva och åter öva tills det blir bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! det är bara att öva..tillslut blir det bra=)!