torsdag, augusti 31, 2006

Kafferast......med kuriosa...

Även när man är mammaledig så tar man lite kafferast ibland. Tyvärr inte på bestämda tider utan mer när det passar.
Som nu när storebror är på dagis och lillebror sover.
Oftast blir det nog mer thérast, för det är thé jag dricker mest. Men ibland blir det kaffe.
Tyvärr blev det lite starkt för min del. Jag är inte så förtjust i starkt kaffe.
Och mjölk ska det helst vá i.
När man går och fikar på Caféerna så har de mjölk med kardemumma, oj så gott det är.
Lite sött, påminner om bullar.
Så nu vet ni det, om ni ska bjuda mig på kaffe. Kaffe med mjölk.
Lite tidsfördriv; kolla vad kaffe heter på olika språk!

Info: svensk kaffeinformation

Förresten, hur stavas thé på svenska?
Har sett så många olika stavelser att jag själv stavar olika varje gång. Thé....the...té...te.........tea.....

1 kommentar:

Anonym sa...

hi hi..lustigt att de kallar caffe latte för vuxenvälling..så känns det för mig ungefär..klarar mig inte utan=)!