måndag, februari 18, 2008

Small Make over

Nej ingen make over, men en make up på en väninna som ställde upp idag.
Lite sotat, ingen make up som Mia vanligtvis använder. Men hon tyckte att det var kul iallafall. Det är huvudsaken. Det blev ju jättefint Mia!!
Detta använde jag:
Flawless foundation Natural Ivory, Oriflame
Flawless loose powder, Oriflame
Brow definer pencil medium/dark,Oriflame
UDPP
Kajal Retro chic ,den svarta delen, från Oriflame. Som eyeliner och under fransraden.
City grey duoshadow från Oriflame på hela locket upp mot brynen.
Accent red vid globlinjen från MAC även på undre fransraden.
Midnight black singelskugga, Oriflame på rörliga delen av locket. Suddat kanten med mer Accent red.
Eye Intensity Pencil den blå innanför fransraden.
Mascara Mia´s egen, Wonder lash från Oriflame i färgen svart.

Rouge:
Mesmerized från Fyrinnae och lite 10 från Benefit.

4 kommentarer:

Sminkan sa...

Riktigt snyggt! Speciellt med glasögonen! Blev ju en helt annan tjej! Jag har inget emot osminkat, går själv osminkad ibland, men vilken intensitet i blicken man får av en sotad mejk, och vilken skilland i hur man bemöts av andra. Man ser självsäkrare ut, starkare.

Otroligt fint hantverk också Goddess!

Sandra sa...

Tack Sminkan du är för snäll. Jag håller med om att det blir intensitet vid sotat, lite sexig blick! Och ger en självsäker utstrålning!

Anonym sa...

Oj, vilken snygging Mia är! Du har gjort en helt fantastisk sminkning, jag gillar verkligen din teknik!

Sandra sa...

Oj vilka ord! Jag ska suga åt mig;) Det är kul att sminka andra, det är ju inte som att sminka sig själv:)