torsdag, augusti 30, 2012

Nymf Dreams


Jorå jag orkade pilla fram en ny palett i morse. Paletten Nymph Dreams fick börja. Jag använde inte alla skuggor utan bara tre av fyra. Den lite mer kopparbruna fick stå över. Jag använde Elfs Eyelid Primer på ögonlocken. När jag gnodde ut primer tänkte jag att denna primer inte verkar vara någon höjdare. Den är inte alls klistrig i basen utan kändes som att den försvann helt på ögonlocket. Sedan packade jag på skuggorna och de fäste iallafall. De gav inget jättepigmenterat resultat, men helt ok. De kändes lite smuliga i konstistensen och en lite mer klistrig primer kan nog få fram pigmentet ordentligt i denna palett. Sedan använde jag också Shimmer Eye Pencil  i färgen Plum passion som en eyeliner. Denna kajal är lite småskimrig och krämig i konsistensen. Lätt att måla på och sitter riktigt bra.
Kl 6.15 på morgonen sattes make upen på plats och strax efter kl 17 fotade jag hur den hållit sig. Och jag måste säga att jag är förvånad. Inte en endaste tillstymmelse till creasning av ögonskuggan. Och kajalen har heller inte bleknat det minsta!.
Jag har läst en del om dessa paletter från Elf och de har fått många lovvord. Så jag tänkte testa en del av dom då jag varit nyfiken ett tag.
Paletterna har lite tråkigt utseende och lite krågligt att använda pensel i dom. Men om man depottar dom så kanske det hela går mycket lättare. Paletten kostar ca 17 kr i ordinarie pris. Jag ska prova alla de andra också och se om de alla håller samma standard.
Även Eyelid Primer och Shimmer Eye Pencil kommer från Elfs Essentials och kostar 17Kr/st.

Paletten Nymph Dreams och Shimmer Eye Pencil Plum Passion

kl.6.15

Bilden är tagen runt kl 17 på kvällen, och ingen creasning


Swatchat skuggorna

Inga kommentarer: