lördag, augusti 25, 2012

Brudsminkning

Sarah, tärnan
Idag hade jag en brudsminkning och hennes tärna. Det är alltid så roligt att få sminka andra, och mycket roligare för er att se lite andra ansikten. Vi hade gjort en provsminkning tidigare och kommit överens om att lila skulle ingå i make upen då det skulle finnas inslag av det på bröllopet. Maria som bruden heter är inte så van med smink så det blev inte en jättefärggrann make up, men inslaget av lila lyfte verkligen denna make up som annars går i bruna toner. En klassisk eyeliner med en kort vinge och lite individuella lösögonfransar satte pricken över i:et. Sarah, tärnan, och som jag sminkade förra året till hennes bal, fick också lila i den färgen hennes klänning var. Men under ögat la vi en grön metallisk ögonskugga som lite extra sting. Eyeliner och några lösögonfransar även här. Sarah vad skeptisk först då hon inte brukar ha sån skugga under ögonen, men hon passar riktigt bra i det, eller hur!! Tyvärr blev bilderna på bruden inte alls bra, de blev suddiga så jag har bara en bild jag kan bjuda på. Även den ser lite mesig ut, färgerna syns betydligt mer i verkligheten. Hon är så vacker så. Sarahs bilder blev bättre. Men hon sa att jag fick redigera dom lite för hon var inte färdig med håret än haha. Sarah är utbildad frisör och har fixat brudens frisyr. Hon är jätteduktig!!
Även Sarahs mamma fick lite färg på ögonen när jag ändå var där, men där har jag inget kort tyvärr.
Många skratt blev det under dagen med och så fick jag ju va lite kreativ..Lycka!!

Brudens ögonmakeup

En bild på håret som Sarah gjort

Matt lila ögonskugga tillsammans med grön metallisk skugga

Vackra Sarah med fin lyster i huden och poppiga ögon 

2 kommentarer:

Sarah sa...

Tack så jätte mycket Sandra, vi var såå nöjda! Och jag gillade faktiskt det gröna riktigt mycket, det blev jättesnyggt ihop med klänningen :D
Snygg jag är i håret, haha!!
Kram

Sandra sa...

Åhh vad roligt att höra :D Ja du var jättevacker :)