söndag, augusti 05, 2012

Eyedust


Två eyedust har använts idag. Det är 24 Carat och Victory, båda från Make up Store. När jag köpte 24 Carat så trodde jag att det skulle bli en sommarfavorit som guldig eyeliner. Att jag skulle blanda den med Mixing liquid så den blir vattenfast och sedan bara svart mascara. Antingen tillsammans med ett läppstift/gloss i corall eller varmt rött. Så var tanken. In reality, så har jag bara använt den max 3 gånger, då som skugga i nån sminkning. Men det kommer ju massor med tillfällen till eller hur?. En snabb sminkning idag (är typ osminkad näästan jämt), så ingen ansiktsbild då jag tog korten innan jag var färdigsminkad. 24 Carat på hela övre locket, och Victory på undre. Som ögonprimer har jag High Tech Lighter Platina (tunt, tunt ska det va). Mascaran är Sensitive mascara från Make up Store.
Flytande eyeliner ifrån Isadora, Glossy Eyeliner Chrome black.
Basen är foundation från Elf, Flawless Finish Foundation i färgen Buff med spf 15.
Rouge från HM i färgen Dazzling Peach.
Lip Balm i färgen Peach från Elf, med spf 15.

Eyedusten Victory ger en fin metallisk grön färg

24 Carat fångas inte alls på bild men är guldig skimrande metallisk.


2 kommentarer:

Wysteriia sa...

Men vilka fina fransar :D

Wysteriia sa...

Trodde du hade lösfransar på översta bilden så fick lov läsa i texten om det stod något om några fransar ;) hihi