söndag, mars 16, 2008

Grått (Silver) och lila

Mia ville se grått och lila för ett tag sedan och igår gjorde jag en sminkning med silver och lila. Nu när ja tittar på bilderna så syns inte silvret alls..trist. Jag skulle ha haft Face Dignity som bas, då skulle Silver Fog som jag använt från MAC komma fram bättre. Eller har man inte Dignity, så en bas som är mer krämig, alternativ en fuktad pensel/skumapplikator. Jag använde Urban Decay Primer Potion som är jättebra, men tar inte alltid fram pigmentet i skuggan. Själv tyckte jag att det såg helt Ok ut igår. Idag när jag ser korten så ser jag att det var ganska tamt..Men det är kul att man lär sig hela tiden:)

Detta använde jag:
Bas UDPP. Men hellre Dignity från Face, Illuminate eye crayon i färgen City Lights från Oriflame eller Mousse delight i färgen Soft cloud, också Oriflame.

Shinkirou från Fyrinnae längst upp mot brynet.
Silver Fog från MAC på hela rörliga ögonlocket och en liten biten över ögongloben.
Pizzazz från MAD i ögongloben och som eyeliner, då blandad med vatten. Se vilken färgskillnad det blir med Pizzazz lagd med torr pensel och blandad med vatten!
Svart mascara Wonder lash från Oriflame. Enkelt och klart!!










4 kommentarer:

Sminkan sa...

Så snyggt! Jag älskar linjen i globlinjen och hur du låter den återkomma i eyelinern! Verkligen snyggt! Inte tamt alls!

Sandra sa...

Tack och tycker du det Sminkan? Silver Fog syndes mer i verkligheten.Förresten, shit vad snabb du är att kommentera!!

emmy sa...

så himla läckert, älskar lila!
alla pratar om den där dignity som bas, man borde kanske testa. gör den verkligen så stor skillnad?

Sandra sa...

Jag har inte testat den så mycket tyvärr, men de gånger jag har så tar den fram pigmentet mer. Har man lite feta ögonlock så kan den lägga sig i vecken. Men man ska bara ta pytte lite som bas. Sminkan kan mycket mer om Dignity.