måndag, januari 01, 2007

Grönt, blåsigt Nytt År!

Varmt är det ute - om man talar om årstid alltså.
Blåsigt värre också. Men det sägs att det ska blåsa ännu mer till kvällen.
Det gäller att bunkra upp med ved i huset ifall det blir strömavbrott.
Den lille har blivit förkyld eller snorig iallafall. Årets första och hans första.
Går strömmen får man väl sätta sig vid brasan och gå igenom Ellos och HM igen.
Såg att HM gått tillbaka till S,M,L storlekar igen. Vet inte vad jag tycker om det. Tycker nog att nummerstorlekar är bättre iallafall.
Nyårsfirande var bra som vanligt. I år satsade vi på ett annorlunda kort - vi grillade!!
Ute- ja. Oxfilé som blev jättesmarrig. Min sambo är jätteduktig på grillning. Och så hade vi potatisgratäng som min syster gjort- jättegott. Förrätt, efterrätt, kaffe och kaka, och en massa annat smått och gott både till maten och under kvällen.
Vilken tur att det inte blåste så här igårkväll.
Nästa helg ska vi äta gott igen tillsammans med min kusin och hennes familj. Då blir det mestadels skaldjur. Hon och jag älskar skaldjur. Min sambo och son gör det inte, så vi får fixa ihop lite annat.
Ska surfa efter nya recept på skaldjur-mums.

Inga kommentarer: