torsdag, april 18, 2013

Silver Lining from Elf Cosmetics

Min son som somnat i famnen :)
Om jag gillade Ocean Dreams skarpt så älskar jag Silver Lining. Ljuva färger som smälter ihop bra. En lite klistrig ögonprimer som High Tech Lighter från Make up Store behövs för att färgerna ska komma till sin rätt. Man kan få mer tryck i färgerna än det jag visar här. Brightening Eye Colour är små behändiga paletter. Det finns färgstarka och mer naturliga färger, matta och skimriga. Det finns till alla smaker. Förpackningarna är enkla men fyller sin funktion. Jag har de flesta färgerna (kanske rent av alla??) Jag har testat de flesta men nåra har jag inte ens öppnat ur sina förpackningar än (åhh du milde tid!!)
Och varför inte köra på lite lösögonfransar?
Produkter:
Foundation: Clarins BB Skin Perfecting Cream från eleven.se
Puder: Mineral Booster från Elf Cosmetics i färgen Sheer
Bronzer: Contouring Blush and Bronzing Powder från Elf Cosmetics
Rouge: Mellow Mauve från Elf Cosmetics
Läppar: Mineral Moisturizer Lip Tint i färgen Blush
Kajal: Shimmer Eyeliner Pencil i färgen Plum Passion (på vattenlinjen)
Eyeliner: Elf Cosmetics Cream Eyeliner, och Isadoras Glossy Eyeliner som touch up på franslimmet
Mascara:  Oriflame Beauty Wonder Lash black
Lösögonfransar: Depends lösögonfransar nr6
Ögonprimer: High Tech Lighter Platina från Make up Store
Ögonskuggor: Elf cosmetics Brightening Eye Colour i färgen Silver Lining
Jag brukar sminka färdigt ögonen och sedan fästa lösögonfransarna. Ibland väntar jag med mascaran till efter att jag applicerat lösfransarna så mina fransar och lösögonfransarna smälter samman. Ibland innan, det är en smaksak.
Shimmer Eye Pencil Plum Passion passar perfekt till

Färgen Blush på läpparna

Mellow Mauve är riktigt fin på kinden






1 kommentar:

Aidas MakeUp sa...

Nu förstår jag varför du gillar din BB-cream från Clarins så mycket. Den sitter ju som en smäck på dig!