fredag, april 12, 2013

Nostalgic lipstick från Elf cosmetics


Dagens läppstift är från elf cosmetics och heter Nostalgic. Ett täckande "nude" läppstift. Färgen är beige med något litet dragning mot rosa när det kommer på läpparna, iallafall mina. Det är krämigt och matt. I love it!! Det kommer ifrån elf cosmetics essentials linje och är svinbilligt rent ut sagt. Jag har alla färger därifrån och nästan alla färger fångade mitt hjärta faktiskt. Ni kommer få se fler därifrån. Det negativa är förpackningen. Jag har inget emot enkla förpackningar så länge produkten i dom är bra och att själva förpackningen fungerar. Här är det si och så. Medans vissa av läppstiftens förpackningar fungerar fin fint så är vissa tröga, eller skruvar upp sig själva alldeles för lätt och läppstiftet blir kladdigt. Jaja, jag kan förbise detta då jag verkligen gillar färgerna och konsistensen. Och förpackningarna har iallafall inte gått sönder eller slutat fungera. Jag har fått många komplimanger när jag burit dessa och det är kul när folk frågar varifrån jag köpt dessa. Jag tycker att äntligen börjar folk ge lite mer uppmuntran, komplimanger och positiva kommentarer. Jag har alltid haft svårt för att hålla tyst om det är nåt jag tycker är snyggt haha och tänk vad det kan förgylla en människas dag!! Var inte rädda att ge komplimanger, även till okända!!

Inga kommentarer: