onsdag, april 17, 2013

Gröna toner och håraccessoar

Hårband med nitar
Jag önskar jag kunde mer om håruppsättningar och frisyrer. Det är kul men jag får sällan det att hålla. Jag har helt enkelt inte tålamod att hålla på förlänge med att fixa håret. Ett enkelt hårband runt huvudet eller diadem är ju alltid något. Dessutom finns det en uppsjö av snygga håraccessoarer. Bara att googla :)
Här en sminkning som gjordes häromdagen. Men eftersom jag inte bloggat på ett tag så har jag en del saker på lager.
Här domineras ögat av en grön skimrig ögonskugga. Mörkgrått är insotat som ett v i yttre ögonvrån. Lite orange ovanför globlinjen. Och svart eyeliner längs fransraden och svart kajal på vattenlinjen.
Produkter jag använt:
BB creme: Clarins BB Perfecting Cream från eleven.se
Puder: Elf´s Mineral Booster i färgen sheer
Shading: Elf´s Contouring Blush and Bronzing
Rouge: Make up stores Blush Must Have
Kajal: Maybelline Master Drama Kohl Liner
Eyeliner: Elf´s Cream Eyeliner black
Mascara: Oriflames Beauty Wonder Lash Waterproof
Ögon: Ögonskuggorna kommer från en palett med en massa olika färger. Både den göna och den orangea är lite skimriga. Den svarta är matt och kommer ifrån Oriflame, en palett som heter Pure Colour Eye Shadow i kombinationen Sand & Green. Under ögat har jag använt Elf´s Shimmer Eyeliner Pencil i färgen Grassy Green och sedan fixerat den med samma gröna skugga som på ögonlocket. Ögonprimer är Make up Stores High Tech Lighter Platina.
På läpparna har jag Captivating från Elf. Jag bloggade häromdagen om Nostalgic och här är ytterligare en favorit. Eller ja eftersom alla färgerna är mina favoriter så måste de ju visas upp.

Gröna, orangea toner med lite svart och mörkgrått


Captivating på läpparna

Inga kommentarer: