måndag, augusti 27, 2012

Tant brun, tant grön och tant gredelin


Fick en ögonskugga av en arbetskamrat. En lila metallisk skugga från Pierre Rene. Hon passade inte i den sa hon och eftersom jag är en sminknörd så gav hon den till mig. Skuggan är fin men man får packa på ganska ordentligt av den för att den ska uppnå samma styrka som i dosan. Den smular ganska rejält också så en kletig primer är att föredra, även om man vill att skuggan ska synas överhuvudtaget. Dessa skuggor är billiga, tror de kostar runt 39kr/st och de finns i ganska många färger. Vad jag har förstått på bloggar runt om så varierar dessa ganska mycket i kvalite från skugga till skugga. En del är otroligt bra och pigmenterade och en del rent av dåliga. Är ni sugna så kolla in dom. De finns i de flesta daglig varuhandel som även innehar Isadora, Maybelline mfl.
Lila är en höstlig favorit hos mig och hösten nalkas ju verkligen.
Har även haft brunt som oftast är det jag räcker mig efter en tidig morgon när jag ska till jobbet. Men lite grönt fick pryda ögonen en dag med. Dessa skuggor kommer från paletter. Och varje dag har jag använt min hairdonut. Ungefär "liten gumma varning".
Brunt och beige

Med eyeliner

Ljusgrönt blev det en annan dag


Inga kommentarer: