måndag, december 03, 2012

Northern light


Jag kör på mer lila och blå skuggor ett tag känner jag. Jag vet inte riktigt varför. Lila är en färg som jag använder i perioder. Så jag antar att jag är i en lila period haha.
Jag har använt en palett från Oriflame som jag visat här och här. Och så blev det lite fler bilder än vanligt. Ikväll var jag ute och åt med ett gäng underbara damer. Det var satans kallt ute och jag borrade ner mig i en grå stickad kofta. Så jag tänkte att färg på ögonen kunde va lite kul. Här är lila, blått och rosa blandat. Sedan kom lite löst glitter på. Men att fota glitter var ingen bra idé, det syns inget alls. Bilderna är klickbara för att se bättre och kanske få tips.

Kall lila färg som suddats med rosa uppmot brynet. Blå ögonskugga  i yttre ögonvrån och under ögat.

Svart flytande eyeliner.

Blå kajal på vattenlinjen som är fixerad med blå ögonskugga.

Rosa skugga i ögongloben

Lite mascara fläckar på locket. Det får man bort lätt om man låter mascaran torka först och sedan ta en tops och ta bort med. Men låt torka först.

Med ett rosa lipgloss

Tog sedan lite glitter som vägrar att visa sig på bild.  Här syns inte färgerna men man kan ana glittret iallafall. 

Inga kommentarer: