torsdag, juni 07, 2012

Pure Colour Eye Shadow Palette


Fick hem tre stycken små paletter ifrån Oriflame. De var faktiskt liiite i minsta laget. De kunde gott ha varit något större. Det är lite svårt att få i en pensel ordentligt bland skuggorna. Man vill ju ha in pigmentet i penseln så man kan arbeta in den på ögonlocket sedan. Det var det negativa. Annars så är det ganska trevliga paletter. Det är många bra basskuggor och highlighters i dom. Och så en och annan med mer färg i. Det är både matta och skimriga färger i paletterna, blandat.
Jag kan inte riktigt uttala mig om hållbarhet och hur pass pigmentrika de är ännu förutom de sex stycken jag testat idag.
Först ut är paletten Sand & Green.
De andra två heter Midnight & Pink och Nude & Grey.

Mörkgrönt möter ljusgrönt. Jag gillar den ljusgröna skuggan skarpt.
De färgerna jag testade idag är mycket lättarbetade på ögonlocken. Jag tipsar gärna om att använda en lite mer klistrig primer till dessa paletter, just för att skuggorna ska fastna ordentligt och få fram lite mer färg. Exempelvis Beauty Illuminate Eye Crayon  från Oriflame.
Jo jag gillar den här paletten so far. Och jag gillar färgerna definitivt. Helt klart ett bra köp.

Nedan har jag numrerat skuggorna och visat hur jag har lagt dagens skuggor.

Sand & Greenpaletten

Började med skugga 1 i inre ögonvrån. La skugga 4 på hela locket. Skugga  5  lades i yttre ögonvrån  och  skugga 3 på mitten av locket. Skugga 2 fick hjälpa till att sudda ut skarpa kanter. Och så skugga 1 igen på brynbenet som highlighter.  Till sist skugga 6 som löper längs med hela undre fransraden.
Bara att testa vilka kombinationer man vill.

Inga kommentarer: