måndag, juni 04, 2012

MSCHIC


Mschic är ett finskt kosmetikmärke som gör mineralsmink. Jag har sett lite produkter på nätet och blivit nyfiken. I senaste Glossyboxen fick jag tillfälle att testa en läppenna. Läppennan Santa´s Little Helper är en klarröd färg. Pigmentsrik och lagom konsistent. Hur är lagom? Den är inte för hård så det inte fastnar nåt på läppen och inte heller för mjuk så resultatet blir kladdigt. Jag har bara använt läppenna på hela läppen för att visa färgen. Använder man en läppenna på hela läppen så får man ett hållbarare resultat. Självklart kan man ju ha läppstift över läppennan. Den här gillar jag och kommer att använda många gånger då jag älskar klassiskt röda läppar.
Kolla in Mschic här.

Fin röd matt färg

Med lite ofärgat gloss över

Trots den trötta uppsynen så är iallafall färgen fin




Inga kommentarer: