tisdag, maj 29, 2012

Desire från Tikei

Har testat en ögonskugga från Tikei. Den heter Desire och är enlig deras sida en skimrande kopparbrun ögonskugga. Jag håller med. Men den är mer än så. Den är mer kopparguldig med skimmer.Och det är som den har en brungrå underton. Inte på ett tråkigt sätt utan på ett mer spännande sätt. Hur? Jo, att den kan som ensam skugga få lite mer dimension och djup som man annars får med fler skuggor tillsammans. Jag har bara använt denna skugga ensam på alla bilderna. En mer vardaglig och en mer sminkad med svart kajal. Tyvärr framgår det inte på bilderna med svart kajal, men där jag har tonat skuggan framträder en grå nyans. Ungefär som en lättare sotning. Detta är en lösögonskugga. Bara man har en pensel avsedd för lösögonskuggor så är denna skugga väldigt lättarbetad. Jag har använt en krämig primer och duttat på skuggan med en ganska kompakt pensel så pigmenten fastnar ordentligt på ögonlocken. De skarpa kanterna har jag suddat försiktigt med en fluffig pensel.
Jag gillar den och den kan säkert bli väldigt fin som eyeliner också. Blanda med bara vatten, Visine ögondroppar eller Mixing Liquid från Make up store.
Tikei säljer mineralsmink och förövrigt så kommer en av mina favorit foundations därifrån.

Desire med mascara och vit kajal.

Fungerar bra som ensam skugga. 

Koralltoner passar bra till på läppstift och rouge.

Inga kommentarer: