måndag, januari 07, 2008

Dagens make up 7 januari

Blev väldigt inspirerad av Sminkans make up idag. Sminkan driver en av mina favoritbloggar och hon är en outtömlig inspirationkälla. Hennes blogg uppdateras i stort sett varje dag. Och jag lovar, man hittar alltid tips till dagens make up eller till festen. Allt är förståeligt, inga konstiga termer och hon visar bilder hur make upen byggs upp. Det roliga är att jag redan hade påbörjat min make up i dessa toner när jag läste hennes EOTD. Men jag var bara tvugnen att lägga till mer djup som gjorde ögonmake upen mer komplett.
Här är min EOTD.
Bas: Everyday minerals foundation Multitask med make up pensel
Urban Decay Primer Potion
Ögonskuggor: Oriflames Eye bubble i färgen Blossom över hela ögonlocket och lite över globlinjen. Homewrecker från Fyrinnae i yttre ögonvrån in mot mitten av ögonlocket. Och undre fransraden. Entremauve från MAC i ytte ögonvrån. Entremauve är även dragen som eyeliner blandad med vatten på övre och undre fransraden. Det var Entremauve jag blev inspirerad till att lägga som djup efter att ha sett Sminkans make up för dagen.
Good China från Everyday Minerals längst upp mot ögonbrynen. (finns inte med på bild)
Rouge i färgen Mesmerize från Fyrinnae.
Svart mascara från Oriflame- Wonder lash.
Just nu kommer jag inte ihåg vilken färg eller vad ögonbrynspennan heter, men den är från Oriflame iallafall.(Finns inte med på bild)

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Åh, vad snyggt! Entremauve blev ju grym som eyeliner! Och vilken härlig rosalila skugga du hade!

Snacka om blå ögonfärg du har på den här bilden!

Och tack för berömmet!!

Sandra sa...

Tack själv, det är jag som ska tacka för tips och inspiration! Ja, dessa färger tog fram det blå i ögonen. Kul att även ögonfärgen kan påverkas av olika färger!

Anonym sa...

Verkligen superfint:)

Fåfängan sa...

Otroligt snyggt!! Färgerna är kanon!

Sandra sa...

Tack!! Lite kul sminkning sådär på en vardag;)

Bitte sa...

Jättefin. Härlig kombo med rosa och lila nyanser.

Sandra sa...

Tack! Hoppas jag får hem Pizzazz snart, den kan man kanske ha till lite "vintoner" oxå:)

Bitte sa...

Jag älskar pizzazz!