onsdag, mars 21, 2012

Smokey lilac


När man gör en sotning så är det snyggt om man suddar ut de skarpa kanterna med en annan färg. Jag valde lila här. Den mörkgrå är lite metallic i färgen vilket gör den ganska lättarbetad än en matt skugga. Jag duttade även lite glitter eyeliner liquid i färgen Diamond från MUS på ögonlocken vilket tyvärr inte syns. Lösögonfransar från HM, dessa finns inte kvar tyvärr. Men det är såna man fäster i yttre halvan av ögat och det brukar finnas lite här och var att köpa. Inget under ögat då jag ville ha lite sotat men inte så "tung" make up. Jag tycker att det funkar. Och glöm inte en primer så ni slipper att ögonskuggan lägger sig i vecket i ögongloben..dvs creasar.
Foundation: Tikei N2
Ögon: Mörkgrå på ögonlocket till globen, Lila suddat i ögongloben.
Glitter eyeliner liquid duttat på locken
Rouge/bronzer: Elf´s blush and bronzer
Rouge: MAC´s Gentle
Highlighter: Tikei´s Finishing Veil Glow
Lipstick: Nyx Round Lipstick Vintage
Lösögonfransar: Hm-utgått
Svart Mascara

Försöker visa glittret

Ingen tung sotningsmake up...och jag har tubtop på mig, jag sitter INTE naken haha



Inga kommentarer: