onsdag, maj 29, 2013

Batiste Tropical

Torrshampon är nåt jag alltid vill ha hemma. Jag använder det till att skapa volym när jag gör nån uppsättning eller vill ha extra volym i håret. Jag använder det sällan mellan hårtvättarna som det egentligen är till för, just för att jag tvättar mitt hår ganska ofta. Inte bra, jag vet. Men har man bångstyrigt hår som vägrar att lägga sig ner ( och nej vi snackar inte volym) så får man tämja det med en hårtvätt. Jag använder inte torrschampo ofta utan kanske ett par gånger i månaden. Jag köper ofta olika märken. Batiste har jag köpt ett par gånger och jag tycker att det är bäst hittills. Idag tog jag fram en ny flaska med en "ny" doft för mig. Coconut and exotic tropical, den doftar sommar. Mmm jag gillar doften. Det luktar inte jättemycket så jag är osäker om nån annan än jag känner doften på mitt hår. Som de flesta torrschampon så blir det en liten grådassig ton på håret. Knappt synbart i och för sig, men är man mörkhårig kan det kanske synas mer. Jag vet inte var jag har köpt min då jag haft den i lådan ett tag. Den är inte fullstorlek, den är på 150 ml och fullstorlek brukar vara på 200 ml. På bilden har jag original med också, fast den är slut nu. Jag har även provat Blush och Cherry. Jag gillar dom också men tropical mest. Jag vet att dessa finns hos eleven.se i fullstorlek och även On The Go som ligger på 50 ml.

Inga kommentarer: