måndag, oktober 22, 2012

Vinterfoundation

Att ha samma foundation både till sommarn och vintern är inte speciellt smickrande. Ett tips är att ha två foundationfärger och blanda dessa. En foundation som passar bra till din sommarfärg och en foundation som passar till din vinterfärg. Och däremellan allteftersom du blir brunare eller ljusare i hyn så blandar du dessa två.
Nu kör jag med mina renodlade "vinterfoundations". Ingen färg från sommaren är kvar alls(och har varit borta ett bra tag). Visst händer det att jag blandar lite, men kalla ljusa foundations är melodin just nu. Sedan för att få lite fuskfärg så sveper jag lite bronzer på vissa ställen. Med eller utan skimmer. Glitter i bronzern undviker jag. Det vill jag inte alls ha i ansiktet. Det ser inte snyggt ut tycker jag. Det hör mer hemma på kroppen. Men skimmer kan va fint. Så jag kör ibland skimmer, ibland matt. Och så lite rouge. Jag har nog aldrig bara bronzer utan alltid lite rouge också.
Häromdagen var det en ganska naturell makeup. Foundation från Tikei i färgen C2.  En ljus ögonskugga på hela locket och i ögongloben svepte jag lite med en bronzer. Lite Glam bronze på kinderna. Sen svart mascara. Snabbt och enkelt tidigt på morgonen när man vill ha sovmorgon.


Inga kommentarer: