onsdag, juni 22, 2011

Garnier Pure

Har testat Garnier Pure ett tag nu. Det är en exfolierande rengöringsgel. På sommaren blir min hud fetare så jag tänkte testa en rengöring med salicylsyra och zink som också ska motverka oren hy. För det ploppar ju också upp då och då, orenheter alltså. Det har ju kommit mer och mer produkter med salicylsyra i, varav en del finns i den lokala mataffären. I den här rengöringen så är det små korn. Den river inte direkt men är inte så vidare mild. Jag kan bara använda den på kvällen. På morgonen skulle det bli för mycket för min hy. Eftersom det är korn i så är den inte idealisk att tvätta bort smink med utan det får man ha en remover till och efter den använda denna rengöring isåfall. Jag kan inte heller påstå att min hy blir bättre, men kanske när sommaren har kommit i mer antågande och användandet av solkräm har kommit igång. Den finns ju att få tag på i de flesta mataffärer och det är ju ett stort plus. Detta är en medelmåtta när det gäller rengöringsprodukter...knappt medelmåtta enligt mitt tycke.

Inga kommentarer: