lördag, januari 30, 2010

I do have a crush on eyeliners

Black or colourful, I love them all....as long as they stay in place! Ja för så är det. Alla eyeliner, kajaler m.m sitter inte kvar. De försvinner..kletar av sig.. en del tilloch med smular eller "fäller". Jag gillar eyeliner jättemycket, som sagt. Jag har allra helst vattenfasta, sen har man ju ett gäng heta lösögonskuggor som gör sig väldans bra till just ändamålet eyeliner. Tyvärr blandar jag dessa oftast med vatten eller Visine ( finns på apoteket för torra ögon). Det sitter bra med dessa men ibland har de en tendes att kleta av sig. Nu har jag ju då införskaffat mig Mixing Liquid från Make up store och nu sitter de definitivt bra!

Häromdagen hade jag en eyeliner i färgen Copper Sparkle. En lösögonskugga med mycket pigment. På hela ögonlocket har jag Good China från Everyday minerals. Svart kajal vid övre fransraden, sedan Copper Sparkle som är blandad Mixing liquid dragen med en snedskuren tunn pensel. Lite vit innerkajal från Isadora innanför undre franraden, svart mascara och omålade ögonbryn...sen var man redo för jobbet (är liite trött på korten). :)

2 kommentarer:

Josephine (Makeuponista) sa...

Jättesnygg färg! Måste köpa en mixing liquid, har många snygga eyedusts som skulle göra sig bra som eyeliners =)

Sandra sa...

Gör det!:D