fredag, september 29, 2006

En svag skräckupplevelse

Kanske lite dramatiskt...men ändå.
Mitt Id kort är för gammalt och jag måste beställa ett nytt.
Då måste jag först gå till fotografen. Som jag inte gillar.
Då Storebror är på dagis ett par dagar i veckan och jag brukar ta med Lillebror till stan så kan det ändå vara svårt att komma iväg till fotografen, för Lillebror vill inte alltid sova och vara tyst.
Men igår passade jag på när han sov så sött.
För det första så har jag inte varit hos frissan på hur länge som helst så luggen är för lång vilket jag hade kompenserat med ett spänne dagen till ära(och typiskt nu när jag fick tid till fotografering). Och så hade jag gått omkring på stan så håret var vindrufsigt.
Väl inne hos fotografen sa han att jag kunde fixa till håret om jag ville, men efter ett försök så insåg jag att det var lönlöst. Jag kollade snabbt att jag inte hade mascara under ögonen iallafall.

Sen tog jag plats på stolen.
-Tänk på nåt roligt sa han
Jaha......det enda jag kunde tänka på var att snart vaknar väl lillen och hur hemsk man kommer att se ut på kortet.
Men jag pressade fram ett leende.
När kortet är taget får man se det på en stor bildskärm- Jösses, det var så man blev rädd så stor och nära var bilden, och inte heller speciellt bra.
Så frågade han om jag var nöjd eller om jag ville ta om bilden.
Självklart var jag inte nöjd, jag ville ta om, men jag hann inte säga nåt förrän han fortsatte....
-Vill du ta om raderar jag bilden så jag kan inte ta fram den här igen.
Men shit, vad svårt..... Tänk om bilden jag tar om blir sämre?
Det kan inte bli bra, så jag kör på den här....sa jag lite nonchalant.

10 minuter senare, 150 kr fattigare och fyra kort ...rikare??
Fyra kort!! Jag behöver bara ett! Nu förtiden tar man inte kort till pass hos fotografen så jag tycker man skulle kunna få välja själv om man vill ha två eller fyra kort.
Hur som helst nu är Id kortet på väg att bli klart för en gångs skull. Men jag ska leva med fotografiet på Id kortet i 10 år också!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare..Jag vet hur det är..En liknande sak hände när jag skulle fota till mitt pass i våras. Men men..man överlever...fast det är inte kul att inte vara nöjd med fotot som man måste slänga fram jämt & ständigt (iallafall på ID-kortet)...Hoppas ni har det bra förövrigt iallafall!=)

Anonym sa...

Jag fixade leg hos polisen, vilken också funkar som pass inom schengen området, och då fotar de där. Mycket mer smidigt.

Sandra sa...

hannasthlm: Ibland skulle man vilja ha en personlig stylist, som i reklamen om hårvårdsprodukter,tror det är LÓreal.
Vi har det bra, nu börjar min favoritårstid hösten- då är det mysigt att få elda i den öppna spisen :)

Bjooti: Smidigt. Vi har en knappt fungerande polisstation. När man ska fixa pass får vi åka till Hultsfred. Inte så långt, men ändå lite krångligt att behöva åka till en annan stad.